FAA, Department of the Air Force Sign Commercial Space Agreement Page last modified: June 21, 2021 12:45:30 PM EDT
r/VirginGalactic
www.reddit.com/r/VirginGalactic/comments/o5lkfg/faa_department_of_the_air_force_sign_commercial/
Olegan73,
The Federal Aviation Administration (FAA) and the Department of the Air Force signed an agreement (PDF) aimed at eliminating red tape while protecting public safety during commercial space activities at ranges operated by the U.S. Space Force.
The agreement recognizes common safety standards for FAA-licensed launch and reentry activities that occur on, originate from, or return to Cape Canaveral Space Force Station in Florida and Vandenberg Space Force Base in California. It also removes duplicative processes and approvals for the U.S. commercial space sector.
“Assured access to space is vital to our national security,” said Acting Secretary of the Air Force John P. Roth. “The launch licensing standards provided in the agreement will support a rapidly expanding commercial launch sector and strengthen our space industrial base, bolstering our economy and enhancing our security as a nation.”
“Building a streamlined regulatory approach for commercial space activities at these federal launch sites is the right thing to do for public safety and U.S. competitiveness,” said FAA Administrator Steve Dickson. “This agreement will help the burgeoning U.S. commercial space industry grow even faster and continue to lead the world in safety and innovation.”
Under the agreement, the FAA will accept the Department of the Air Force’s ground safety rules and other safety processes, analyses, and products as long as they satisfy FAA regulations. The Department of the Air Force will accept FAA licensing decisions and generally will not impose its own requirements for the flight portion of a launch or reentry.
In addition, the two agencies will consult before responding to commercial space operator requests for relief from safety requirements and on the development of hazard areas. Both also will coordinate prior to publication of materials related to ground safety and launch or reentry activities and collaborate on environmental reviews to ensure the government’s response is prompt and consistent.
The two ranges each have four FAA-licensed commercial space transportation companies authorized to conduct launch operations. In 2020, the FAA licensed 39 commercial space launches, the most in the agency’s history. Of those, 24 occurred at, and were supported by, these two U.S. Space Force ranges.
To learn more about the FAA’s role and responsibilities in commercial space transportation, please listen to the Ticket to Space episode of the agency’s The Air Up There podcast.
Федеральное управление гражданской авиации (FAA) и Министерство военно-воздушных сил подписали соглашение (PDF), направленное на устранение бюрократической волокиты при защите общественной безопасности во время коммерческой космической деятельности на полигонах, эксплуатируемых Космическими силами США.
Соглашение признает общие стандарты безопасности для лицензированных FAA запусков и спусков на воду, которые происходят на станции Космических сил на мысе Канаверал во Флориде и на базе Космических сил Ванденберг в Калифорнии. Он также устраняет дублирующие процессы и утверждения для коммерческого космического сектора США.
“Гарантированный доступ в космос жизненно важен для нашей национальной безопасности”, — заявил исполняющий обязанности министра ВВС Джон П. Рот. “Стандарты лицензирования запусков, предусмотренные в соглашении, будут поддерживать быстро расширяющийся сектор коммерческих запусков и укреплять нашу космическую промышленную базу, укрепляя нашу экономику и повышая нашу безопасность как нации.”
“Создание упорядоченного подхода к регулированию коммерческой космической деятельности на этих федеральных стартовых площадках-это правильное решение для обеспечения общественной безопасности и конкурентоспособности США", — сказал администратор FAA Стив Диксон. “Это соглашение поможет растущей коммерческой космической отрасли США расти еще быстрее и продолжать лидировать в мире в области безопасности и инноваций.”
В соответствии с соглашением FAA будет принимать правила наземной безопасности Департамента ВВС и другие процессы безопасности, анализы и продукты, если они соответствуют правилам FAA. Департамент ВВС будет принимать решения о лицензировании FAA и, как правило, не будет предъявлять свои собственные требования к полетной части запуска или повторного входа в атмосферу.
Кроме того, эти два агентства проведут консультации, прежде чем отвечать на запросы коммерческих космических операторов об освобождении от требований безопасности и о развитии опасных зон. Обе стороны также будут координировать до публикации материалов, связанных с безопасностью на земле и деятельностью по запуску или возвращению в атмосферу, и сотрудничать в проведении экологических обзоров, чтобы обеспечить оперативность и последовательность реакции правительства.
На каждом из двух полигонов есть четыре лицензированные FAA коммерческие компании по космическим перевозкам, уполномоченные проводить операции по запуску. В 2020 году FAA лицензировало 39 коммерческих космических запусков, что стало самым большим за всю историю агентства. Из них 24 произошли на этих двух полигонах Космических сил США и были поддержаны ими.
Чтобы узнать больше о роли и обязанностях FAA в коммерческих космических перевозках, пожалуйста, послушайте эпизод «Билет в космос» в подкасте агентства «Воздух там».